• 1 z 21
 

Carpe Iter V1 - offroadová navigace (Navi + držák)

 

Precizní navigace do terénu, digitální roadbook pro rallye, počítač pro každodenní práci, telefon vždy na řídítkách motorky - Carpe Iter Pad je vše v jednom na dobrodružné cesty. Velmi odolný tablet vojenského stylu s Androidem v kovovém nabíjecím držáku na motorku, včetně přeplacené, plné verze osvědčené mapové a navigační aplikace Locus. Navigace a roadbook, který můžete ovládat, aniž sundáte ruku z řídítka. Offroadová specialita pro náročné, vyvinutá v Česku pro všechny, kteří se chystají vyjet objevit svět. První verze zařízení.

Dostupnost Skladem
17 649 Kč
14 586 Kč bez DPH
   
Značka Carpe Iter
Kategorie Navigace na motorku
 

Precizní navigace do terénu, digitální roadbook pro rallye, počítač pro každodenní práci, telefon vždy na řídítkách motorky - Carpe Iter Pad je vše v jednom na dobrodružné cesty. Velmi odolný tablet vojenského stylu s Androidem v kovovém nabíjecím držáku na motorku, včetně přeplacené, plné verze osvědčené mapové a navigační aplikace Locus. Navigace a roadbook, který můžete ovládat, aniž sundáte ruku z řídítka. Offroadová specialita pro náročné, vyvinutá v Česku pro všechny, kteří se chystají vyjet objevit svět. První verze zařízení

V tomto základním setu:
  • Carpe Iter Pad V1
  • Carpe Iter držák

Ostatní doplňky lze dokoupit jako samostatné produkty - na každou motorku je vhodné jiné uchycení a jiné ovládání.

Carpe Iter Pad - navigační zařízení

CI Pad je robustní dotykový telefon/tablet odolný vibracím, prachu a vodě, vybavený GPS funkcemi a dotykovou obrazovkou. Funguje jako běžný tablet se SIM kartou. Kromě navigačních funkcí tak máte vždy na cestách s sebou běžný počítač pro práci, vyřizování mailů, na přehrávání hduby, filmů, prohlížení fotek... na cokoli si vzpomenete.

Ale hlavně, je to offroadová navigace, ve které můžete používat jakoukoli mapu. Integrovaná plná verze navigačního SW Locus vám nabídne ke stažení několik verzí map pro každou zemi. Funguje to úplně stejně, jako obchod s aplikacemi v telefonu. Ale klidně můžete použít mapu papírovou, do které vám kamarád namaloval trasy fixou a naskenoval ji. Nebo Google Maps, Mapy.cz, Sygic... Cokoli.

 

cipad

Oproti běžnému tabletu má Carpe Iter Pad několik zásadních vylepšení. Vše je vylepšeno tak, aby fungoval skvěle v jakkoli nehostinném prostředí a na vibrujících řídítkách motorky nebo čtyřkolky. 

Díky rámu z titanové slitiny je přístroj sám velmi odolný. Vydrží pád z výšky 1,8 metru a tlak 2 tun - ačkoli ten na motorce pravděpodobně jen tak nezažije. Do terénu je však přehnaná odolnost vždycky výhodou.

Světelnost displeje tabletu je 1000 nits (ccd), což znamená, že je perfektně čitelný na přímém slunečním světle. Na displeji je z továrny aplikovaná 9H folie ke zlepšení čitelnosti a dodatečné ochraně displeje.

Všechny porty jsou vodotěsně uzavřeny. Nabíjení na motorce je řešeno konektory přímo v držáku, kterým voda také nevadí. Samotné dobíjení je posílené tak, aby ani nonstop rozsvícený displej a naplno běžící aplikace nevybíjely baterii. Dokud vaše motorka dobíjí, nikdy nezůstnete bez šťávy.

Zařízení má konektivitu GSM / WCDMA / LTE – každý z velkých operátorů vám zadarmo udělá klonovanou SIMku, kterou vložíte do CI Padu a nemusíte si na cestu ani brát telefon. Telefonovat s tabletem u hlavy by bylo asi nepohodlné, ale s bluetooth handsfree vše funguje naprosto normálně, třeba i v autě. Samozřejmně také s BT interkomem do helmy. Pokud jste závislí na telefonu a mailu, CI Pad budete mít i na motorce pořád před sebou, takže vám nemůže nic uniknout.

CI Pad má obrovsku baterii, díky které funguje i mimo nabíječku mnoho hodin. Odzkoušeno při hodinách offroadění se zapnutou navigací a omylem vypnutým dobíjením.

S CI padem máte jedno zařízení, které dokáže sdružit několik samostatných funkcí. Nemusíte si brát na výlety bágl plný elektroniky. Navigační zařízení, které dokáže nahradit mobil i tablet. zařízení, které je možné používat na mašině i mimo ni ne jen pro navigování, ale pro cokoli jiného, k čemu by sis v kempu přál mít po ruce tablet. A když cestuješ v dálavách mimo EU, je bezva mít možnost koupit levnou předplacenou simku na pumpě, zasunout do CI Padu a surfovat a telefonovat za místní poplatky. A přitom být stále k dispozici na svém běžném telefonu.

Technická specifikace:

Navigace a mapy

Hlavní doporučená offroadová navigační aplikace je Locus Map. V balení CI Padu máte kód pro aktivaci plné verze navigace Locus. Aplikaci považujeme za nejlepší, protože vám dovolí používat různé druhy map z celého světa. Pokud pojedete někam trajektem, použijete třeba i námořní mapy. Mapy můžete používat stažené v zařízení - offline, ale i online, buď přes hotspot v telefonu, nebo prostřednictvím datového připojení na SIM kartě v CI Padu.

Všechny trasy můžete detailně zaznamenávat a tvořit si tak nejpodrobnější záznam svých cest se všemi myslitelnými statistikami - ujeté kilometry, doba jízdy, převýšení, výškové profily, synchronizace s fotkami a zvukovými nahrávkami... Do map si můžete ukládat libovolné vlastní body, ke kterým se vážou vaše vzpomínky, nebo se k nim budete chtít ještě někdy vrátit. Zařízení si zkrátka zapamatuje vše za vás.

Mapy světa máte vždy zdarma. Mapy projektu OpenStreetMap, pokrývající celý svět, jsou vytvářeny a vyvíjeny širokou komunitou OSM dobrovolníků na celém světě. Na projektu se neustále pracuje a mapová data jsou průběžně aktualizována. Mapy jsou přesné a na mnohých místech i velmi podrobné. Jsou dostupné online a lze je stahovat pro použití bez internetu.

Přímo v Locusu si můžete vybrat spoustu dalších mapových podkladů od různých vydavatelů. Podrobně se o mapách dočtete na webu Locusu.

Upevnění na motorku je vyřešené aktivní držákem vyvinutým speciálně pro CI Pad, který při správném napojení na zdroj v motorce zajistí, že CI Pad bude průběžně dobíjen a vždy připravený k použití i mimo mašinu. CI Pad můžete do držáku uzamknout. V tu chvíli jej drží robustní železné klipy a je obtížné jej bez velmi hrubého násilí z motorky rychle ukrást. Konstrukce je z hliníku a nerezu, takže vydrží na věky. Držák je montovaný na silentbloky, které omezují vibrace přístroje. Dobíjení můžete vypnout integrovaným vypínačem s kontrolkou.
 
CI-holder
 

Aktivní držák stačí připojit na baterii jednoduchou kabeláží. Ta je dále rozpojitelná ve vodotěsném konektrou, abyste případně mohli celý držák demontovat a použít na jinou motorku. Délka kabelu mezi fastony a konektorem cca 35 cm, celková využitelná délka kabelu od CI držáku 65cm.

Kabel je vybaven standardními fastony 6,3mm. Některé motocykly, jako většina adventure a dual sport modelů KTM (např. 690 enduro, 990 Adventure) mají pod maskou elektrické vývody s faston samicí 6,3mm. Instalace CI držáku na takových motocyklech je opravdu plug-and-play: stačí zasunout faston samce do příslušné samice a je hotovo.   

Pokud chcete zapojit CI držák přímo na baterii, je k dispozici (není součástí sady)  prodlužovací kabel s faston samicí 6,3mm na straně k CI držáku a očky pro moto baterii s pojistkovou krabičkou na druhé straně. Celková délka cca 145cm.

Uchycení na motorku

Držák má několik možností uchycení na motorku. Ať už máte rallyový speciál, nebo cestovní enduro, vždycky pro vás najdeme ten pravý. Držáky jsou variabilně dokoupitelné přislušenství.

  • Dlouhá hrazda pro řidítka 28mm. Tyčka o průměru 12mm - Jiná délka a tvar, než standardní hrazda pro držák papírového roadbooku – umožňuje umístit CI Pad do podobné pozice, jako bývá rally roadbook
  • Krátká hrazda pro tyčku o průměru 12mm (nejběžnější průměr hrazdy na řidítka či držáků GPS) nebo 14mm rod (průměr např. podpory přední kapotáže Yamaha CRF1000l Africa Twin)
  • Montážní základna AMPS rozteč děr (30x38mm), pro tyčku o průměru 12mm

Bezdrátový ovladač Carpe Iter Control

Carpe Iter Pad můžete ovládat palcem, aniž byste pustili řídítka. Stačí jej doplnit o speciální bezdrátový ovladač, kterým můžete zoomovat mapu, posunovat mapu, ale i proklikávat různá menu a měnit pohledy. Samozřejmně s rozumným přihlédnutím k aktuální bezpečnosti klikání, pokud zrovna řídíte...

Protože máte ovládací prvky v dosahu palce, můžete provádět předdefinované povely, aniž byste museli pustit cestu nebo terén z očí. Po stisknutí tlačítka stačí krátký pohled na obrazovku ke kontrole výsledku akce. Tento proces trvá jen zlomek času, který by jinak byl potřebný pro provedení stejného úkonu prostřednictvím dotykové obrazovky. Je jasné, že ovládání z řídítka bude vždy bezpečnější, než klepat na displej.

CI Control je možné kromě Carpe Iter Padu používat s jakýmkoli s Android telefonem/tabletem (Android 5 až 8)

CI Control je programovatelné BLE (BluetoothLowEnergy) zařízení, které umožňuje ovládání Android telefonu či tabletu bez nutnosti používat dotykovou obrazovku.

  • sestava-krabicky_190121.76-e1548442506634

    Vlastnosti:

    • 7 programovatelných tlačítek (4 směrová tlačítka se středovým potvrzením a 2 samostatná tlačítka);
    • Krátké a dlouhé stisky, tedy lze naprogramovat celkem 14 různých příkazů;
    • Prodlevu dlouhého stisku lze uživatelsky upravovat;
    • Funkce automatického opakování povelu;
    • Podpora pro kompletní alfa-numerickou klávesnici a povely přes Android Intent;
    • K Android zařízení se připojuje přes BLE (Bluetooth Low Energy);
    • Je podporováno na většině systémů Android 5 až Android 8 (Android 9 ještě nebyl testován);
    • Žádné kabely – jednoduchá instalace, jednoduché zacvaknutí na řídítka, jednoduché prohození ovladače mezi motocykly;
    • Vodotěsný USB-C port pro dobíjení a upgrady firmware;
    • Dobíjecí Li-ion baterie;
    • Týdny provozu na jedno nabití;
    • Tloušťka jen 24mm (při umístění vedle gripu budou OEM ovládací prvky stále v dosahu na většině motocyklů);
    • Rychloupínací systém (pokud máte víc motorek, stačí koupit základnu ovladače navíc a přehazovat ovladač mezi stroji během vteřin).

     

    Carpe-Iter-KTM-enduro-690r-9

    Manuály

    ke stažení v Češtině:
  • Zapojení držáku CIInstrukce k montáži AMPS základny a dlouhé hrazdy
  •  

    Instalace LOCUS MAP PRO


  • Doporučené prvotní nastavení LOCUS MAP PRO

     

    Návod na použití ovladače na řídítka

     

    Základní rozložení povelů ovladače na řídítka

     

  • Základní rozložení povelů ovladače na řídítka (Locus)

     

  • Driver ovladače na řídítka pro Android

     

  • Aplikace CI Control app

  • Locus má online i offline navigační funkci. Data pro výpočet trasy offline však nejsou obsažena ve stahovaných mapách, ale v samostatné aplikaci – Brouter.

    Pokud chcete využívat offline výpočet trasy, je třeba Brouter vybrat jako zdroj navigačních dat (v základním nastavení Locus používá jako zdroj dat GraphHopper, který vyžaduje datové připojení). Když poprvé zvolíte Brouter, Locus Vám automaticky nabídne odkaz pro stažení aplikace. Po instalaci Brouter je třeba do něj stáhnout navigační data. Navigační data se stahují samostatně pro jednotlivé oblasti. Stahování nepřerušujte, nebo bude nutné stáhnout nekompletní oblast celou znovu (podle počtu zvolených oblastí může stahování trvat poměrně dlouho, takže bychom doporučili stahovat najednou jen několik málo oblastí, především pokud spěcháte).

    Ohledně detailů je pak možné nahlédnout do online manuálu k Locus (přístupný přímo z menu v Locus – tři tečky v pravém horním rohu).

    Instalace SIM karty:

    CI Pad vyžaduje SIM kartu ve standardní velikosti. Nedoporučujeme používat zbytek rámečku po vyloupnutí micro či nano SIM jako adaptér (karta v tomto rámečku nedrží a může dojít k jejímu uvíznutí v portu).

    SD karta pak musí být ve velikosti “micro”

    Především z počátku jsou krytky portů velice těsné (toto je nutné k zajištění vodotěsnosti). Pokud se nedaří otevřít nehtem, pak doporučujeme použít vhodný úzký, ale ne ostrý (může dojít k poškození těsnění) předmět, např. špičku malého pilníčku na nehty. Předmět nezasunovat zbytečně hluboko – stačí jen do vybrání v těle CI Padu (jinak může dojít k poškození těsnění a zatékání do portu).

    SIM kartu a SD kartu vložte do příslušného portu v orientaci podle obrázku

    Jak SIM kartu, tak SD kartu je nutné zatlačit do portu dostatečně hluboko – správné zasunutí doprovází slyšitelné “kliknutí”. Doporučujeme použít vhodný předmět (úzký, ale ne ostrý, aby nedošlo k poškození portu) – kartu je nutné zasunout až za hranu portu.

    Po vložení karty nezapomeňte port dobře utěsnit – krytka musí lícovat s tělem CI Padu. 

     

 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.