Test nejmenších LED Denali - budiž den!

Přídavná světla byla nutnou položkou při stavbě mého začátečnického expedičního speciálu z Yamahy XT. Bez nich svítí vážně mizerně. Vůbec nejlepší je sice nejezdit kdovíjakým offroadem rumunských hor potmě, ale dobrodužné cestování často spočívá právě v tom, že málo co vychází podle plánu. A pokud ze ztratíte v místech, kde na každém metru může číhat vyjetá kolej míry pasti na mamuta, či zrádný stometrový sráz do údolí, oceníte pořádná světla víc, než krabici švýcarských nožíků.

Po prvním pozdním návratu domů přes chatovou oblast a potemnělý les jsem brouzdal nabídkami světel s dostatečným výkonem, ale tak malých, aby se na motorku vešla. Není totiž těžké přidat na rámy dvě lampy z kamionu, důležité je, aby na motorce vydržely. Empiricky se o tom přesvědčil kolega na poslední rumunské výpravě s velkými čočkami na rámech GS Adventure. První pád - levé světlo pryč. Další pád - pravé světlo pryč. Vytrčená světla na plastových držácích se neukázala jako ideální deformační zóna.

Proto tedy světla co nejmenší. Klidně zkuste chvíli hledat. Když vynecháte všechny čínské legrace bez homologace, dospějete také k Denali.

Denali 2.0 DM mají průměr 4,5 cm a mí mechanici pro ně udělají držáky na jakoukoli motorku tak, abyste s ní mohli mlátit o zem podle libosti. Na následující fotce nejprve světla najděte a uvidíte, že přestože se motorka před chvílí válela v bahně, světla jsou bez poskvrny. Ačkoli samotná světla se zdají být dost robustní na jakékoli zacházení a jsou též vodotěsná - můžete je klidně na pár let zamrazit třeba do ledu.

Romania Offroad 2018-0086-X3_cut

Nenašli? Jsou těsně vedle hlavního světla...

Na mé první rumunské výpravě náš samozvaný vůdce rozhodl, že se jede hledat jistý penzion. Už nedomyslel, že je to zhruba za devatero průsmyky a dávno se stmívá. Aspoň jsem poprvé vyzkoušel efekt světel. A nejen já jsem byl překvapen. Protože kolega s KTM 990 už dávno přišel o obě zrcátka, rozsvítil jsem své LEDky v serpentinách na jeho záda. I přes vzdálený světelný kužel KTM se rozzářila bílá záře LEDek a vzdálených stromech vykreslila stínovou siluetu sedícího jezdce. Ačkoli jsem světlo XT dávno vybavil nejlepší dostupnou žárovkou Philips X-Treme Vision Moto, které slibují 100% nárůst světelného výkonu, oproti zářivému bílému jasu Denali to bylo pořád jen hejno světlušek v lucerně.

Ostatně podívejte se sami na následující srovnání, stvořené pomocí stativu, foťáku a trocha vesnické tmy. Zrcadlovku jsem nastavil na manuální režim, takže foťák nijak neměnil expoziční hodnoty a všechny fotky jsou tedy z pohledu pozorovatele stejně světlé. Tedy přesně takový rozdíl můžete vidět na vlastní oči a není to jen softwarová úprava. Klidně se přijeďte podívat, rád vám totéž předvedu na živo.

První dvě fotky jsou potkávací a dálková světla XT s žárovkou Philips X-Treme Vision Moto. I na jízdu po silnici je to dost mizerná záležitost.

DENALI 2-0 DM test-6210-2

DENALI 2-0 DM test-6209-2

A následující fotka je tatáž scéna se zapnutými LED Denali 2.0 DM. Těmi mrňavými světýlky, co mám namontované těsně vedle světla. Podle toho už se v noci zorientujete snadněji.

DENALI 2-0 DM test-6208-2

Abych nespoléhal jen na své vlastní nadšení, pozval jsem prvního zájemce o světla na praktickou ukázku. O něco později se vedle mé afriky na potemnělé scéně objevila ještě její úplně nová sestřička. Pak už jen stačilo cvaknout vypínačem, užít si moment překvapení a přijmout první objednávku...

Moje osobní doporučení z vlastní praxe tedy zní - opravdu nepotřebujete obří přídavná světla, číhající na padacích rámech pod komickými krytkami z hliníku jak rakety vzduch - vzduch na podvěsu vrtulníku. Pokud nutně nepotřebujete nasvítit dejme tomu rockový koncert, úplně stačí nenápadná, elegantní malá světla, která snadno namontujete tak, aby na motorce zůstala v bezpečí.

Ale kdybyste chtěli a máte dostatečně velkou motorku, zařadil jsem do nabídky i bestiální nejvyšší verze Denali s 2x čtyřmi ledkami, jejichž čtyřnásobný světelný efekt musí být v reálu vskutku nesmírný.

Světla jsou balena s kompletní kabeláží, včetně vypínače na řídítka. Je možné koupit i originální úchyty na různá místa různých motorek. Pokud byste chtěli světla namontovat například na naše padací rámy Outback Motortek, uděláme vám elegangní držáky na míru tak, aby světla byla bezpečně skryta za tlustou trubkou rámu a přitom ničemu nevadila. Mí mechanici vymyslí a vyrobí držáky na libovolnou motorku, stačí se domluvit.

Technikálie k doporučeným světům můžete studovat na stránce v obchodě zde.

 denali test

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.